Instagram: viktorija_andriukaitiene

2015 m. lapkričio 27 d., penktadienis

Ką aš valgau universitete? Kokie mėgstamiausi užkandžiai tarp pagrindinių valgymų? Riešutų reikalingumas mūsų racione . Studentų maistas iš Arimex bei lengvi užkandžiai 1GO


Labas rytas, mielosios. Aš ganėtinai dažnai sulaukiu klausimų apie mitybą. Kadangi esu ištęstinių studijų studentė, žinau, kad klausimas ką valgyti universitete, kai praktiškai nėra laiko valgymui , yra labai aktualus. Aš turiu nuoširdų atsakymą - riešutus. :) Daug laiko praleidžiančios universitete, studentės sutiks, kad pertraukos tarp paskaitų yra labai trumpos, todėl reikia pasirūpinti kažkokiu užkandžiu, kuris tilptų rankinėje. Kotletams ir sriuboms deja nėra laiko. Riešutai – nepelnytai nuvertinamas maistingas užkandis. Deja, reguliariai riešutus valgo per mažai žmonių. Vos saujelė riešutų papildo mūsų organizmą baltymais, ląsteliena, nesočiaisiais riebalais, svarbiais vitaminais ir mineralais. Turbūt nepasakysiu stebuklo , kad yra toks studentų maistas iš Arimex, kuris yra tikras išsigelbėjimas bei sveiki užkandžiai 1GO. Apie tai, šiandieninis mano įrašas. :)



Jūs turbūt jau supratote kad kalbu apie riešutų mišinį. Aš perku tą tokį didelį maišelį 500 g , kad man užtektų ilgesniam laikui ir nereikėtų bėgioti į parduotuvę dasipirkinėti. Jei kalbėti apie firmą, tai mano mėgstamiausias yra Arimex Studentų maistas premiuim. Turiu du mažesnius indelius į kuriuos supilu visą maišelio turinį . Vieną dėžutę nešuosi į universitetą, kitą visuomet laikau mašinoje. Kai stovi kamštyje ar šiaip kur nors toliau reikia važiuoti, visada kramsnoju šį studentų maisto riešutų mišinį. Todėl jei negalite įprasti reguliariai valgyti riešutų, darykite taip kaip aš - pasidėkite juos kur nors po ranka. Aš jau įpratau, ir jei atidarius dėžutę neberandu riešutų, tai tada būna ašarų pakalnė. :) Šiame mišinyje yra visi mano mėgstami riešutai ir net razinos. Aš labai nemėgstu razinų maiste, o vat džiovintas dievinu. Kad būtų įdomiau, paskaitinėjau kuo gi mums yra naudingi šiame mišinyje esantys riešutai. Mišinyje gausu vitamino E , kuris padeda apsaugoti ląsteles nuo oksidacinės pažaidos. Jį sudarantys riešutai ir džiovintos uogos savyje turi daug ir kitų organizmui naudingų medžiagų. Lazdynų riešutuose esantis vitaminas B1 ypač reikšmingas normaliai medžiagų apykaitai, tinkamai nervų sistemos ir širdies veiklai. Valgydami migdolus,organizmą praturtiname fosforu. Fosforas svarbus taip pat tinkamai medžiagų apykaitai bei normaliai kaulų ir dantų būklei. Anakardžių riešutuose itin gausu magnio, kuris padeda sumažinti nuovargį. Anakardžiuose yra išskirtinai daug geležies ir cinko. Geležis svarbi normaliam deguonies pernešimui organizme ir mažina mažakraujystės riziką, o cinkas yra kritiškai svarbus imuninei sistemai ir sveikam regėjimui. Seleno yra bertoletijų riešutuose, kuris leidžia džiaugtis ne tik sveika plaukų ir nagų būkle, bet yra svarbus ir normaliai imuninės sistemos bei skydliaukės veiklai. Razinos tikras kalio lobynas. Kalis svarbus normaliai nervų sistemos ir raumenų veiklai be to padeda palaikyti tinkamą kraujospūdį.Riešutai yra geras baltymų ir skaidulų šaltinis. Jie žinomi jau nuo gilios senovės, kai kurių tautų vadinti dievų maistu. Nors riešutai kaloringi, bet daugelyje jų nėra sočiųjų riebalų rūgščių, kurios didina cholesterolio kiekį kraujyje. Taigi pasakymas, kad riešutai tukina yra netiesa. Dietologai dažnai rekomenduoja riešutus vartoti žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, širdies ir kraujagyslių ligomis, turintiems padidėjusį cholesterolio kiekį kraujyje.Įvairios riešutų rūšys turi skirtingą mitybinę vertę. Vieni riešutai turi daugiau vitaminų, kiti – mineralinių medžiagų, o žmogaus organizmui reikalinga ir viena, ir kita. Pagal sveikos mitybos piramidę, riešutai patenka į vieną maisto produktų grupę kartu su mėsa, paukštiena, žuvimis, ankštiniais, kiaušiniais. Produktų iš šios grupės reikėtų suvartoti 2-3 porcijas per dieną. Viena dalis galėtų būti 100-150 g riešutų. Svarbu, kokiu tikslu mes vartojame riešutus. Dažniausiai juos renkamės kaip užkandį, pavyzdžiui, įvairių riešutų mišinius ar paskrudintus su druska, taip pat vartojame įvairių patiekalų gamybai. Beje, geriausia rinktis nesūdytus ir nekepintus riešutus, jei norime, kad organizmas pasisavintų daugiausia naudingųjų medžiagų. Druskos dažniausiai ir taip valgome per daug. Kepinti riešutai netenka daug vitaminų, ypač vitamino E. Taip pat, perkant riešutus, reikėtų atkreipti dėmesį, ar jie nėra suskilę, dėmėti, pajuodę. Jei, atkandę riešutą, pajutote kartų skonį, riešuto nevalgykite – jis gali turėti pavojingų toksinių medžiagų – mikotoksinų. Sakoma, jei kasdien suvalgysite nors po keturis riešutus, būsite sveikas. To jums ir linkiu - netingėkite ir įpraskite valgyti riešutus. :)




Remiantis dietologų patarimais reikia valgyti 5 kartus per dieną. Kasdien turėtų būti 3 pagrindiniai valgymai (maždaug po 500 kcal kiekvienas) ir du papildomi (maždaug po 250kcal kiekvienas). 1GO sukurtas siekiant, kad kiekvieno mišinio energetinė vertė neviršytų 250kcal ir tuo pačiu mišiniai būtų skanūs. Man kartais pabosta tas studentų maistas ir tuomet paįvairinimui nusiperku šiuos 1GO užkandžius. Yra trijų skirtingų spalvų pakuotės:

Žalias - Džiovintų vaisių ir sėklų mišinys. Jį sudaro džiovinti ananasai, spanguolės, mėlynės ir moliūgų sėklos.

Bordo spalvos - Džiovintų uogų mišinys. Jį sudaro spanguolės, razinos, goji uogos ir dž. šilauogės. Sukurtas sportuojantiesms, nes idealiai tinka prieš treniruotę suteikdamas energijos.

Geltonas - Džiovintų vaisių ir riešutų mišinys. Mišinys iš džiovintų spanguolių, mango gabalėlių, anakardžių ir karijų riešutų.

1GO – sveikas riešutų ir džiovintų vaisių užkandis. Tai 50g riešutų, džiovintų vaisių, valgomųjų sėklų užkandžiai, kuriuose yra kaip tik tiek kalorijų, kad žmogus suvalgęs priešpiečiams ar pavakariams jaustųsi užkandęs, turėtų energijos, lengviau sulauktų sekančio valgymo ir per jį neprisivalgytų per daug. Kiekviename mišinyje yra iki 250kcal – kaip tik tiek, kiek reikia vienam užkandžiui. Visi šie mišiniai puikiai tinka sportuojant, keliaujant, dirbant. Man jie visi labai skanūs, o svarbiausiai naudingi, todėl labai rekomenduoju ir jums. :) 

Štai taip aš užkandžiauju. :) Universitete valgau studentų maistą iš Arimex, o tarp pagrindinių valgymų valgau lengvus užkandžius 1GO.:) Tikiuosi jums buvo įdomu ir naudinga sužinoti apie riešutų naudą ir reikalingumą mūsų racione. :)


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą